رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در آمل
انجمن صنفی استادکاران وکارگران ساختمانی شهرستان آمل
مسلم مکاری

 

 رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در آمل:

نیمی از حوادث کار مربوط به کارگران ساختمانی است / لزوم حمایت های قانونی مجلس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کمال نیوز ، اکبر شوکت ، رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در جشن پیروزی انقلاب در جمع کارگران ساختمانی شهرستان آمل که درمسجد امام رضا(ع) برگزارشد با بیان اینکه براساس آمار از 100 حادثه کار در دنیا 17 حادثه مربوط به کارگران ساختمانی است، افزود: این در حالی است که در کشور ما از 100 حادثه کار نیمی مربوط به کارگران ساختمانی بوده و کشور ما رکوردار حوادث مربوط به هنگام کار ساختمانی در دنیا است.

وی با ابراز گلایه کارگران ساختمانی از مصوبات مجلس نهم گفت: کارگران ساختمانی دل خوشی از مجلس نهم ندارند.

شوکت ادامه داد: طرحی که هم‌اکنون به عنوان طرح حمایت از تولید ملی در مجلس مطرح و کلیات آن نیز تصویب شده در واقع حمله به قانون کار و تامین اجتماعی است.

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: ما خواستار بررسی دقیق‌تر این طرح در مجلس هستیم و معتقدیم اگر طرحی به بهانه حمایت از تولید ملی منجر به خراب شدن زندگی و معیشت کارگران ساختمانی می‌شود نباید از خانه ملت مصوبه گرفته و اجرایی شود.

شوکت با بیان اینکه در همه مشاغل از کل ۳۰ درصد حق بیمه‌ای که باید به تامین اجتماعی پرداخت شود ۲۰ درصد وظیفه کارفرما است، گفت: در بحث بیمه کارگران ساختمانی مقرر شده بود ۲۰ درصد حق بیمه کارفرما‌ را کسانی که می‌خواهند ساختمانی احداث کنند بپردازند و هزینه‌ای که تا قبل از تصویب قانون بیمه کارگران ساختمانی پرداخت نمی‌شد و البته ظلم به کارگران بود.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون 170 انجمن صنفی در کشور وجود دارد، افزود: انجمن صنفی کارگران ساحتمانی با 800 هزار کارگر بیمه‌شده عضو و خدمات‌دهی به بیش از 1 میلیون و 800 هزار کارگر ساختمانی به عنوان بزرگترین تشکل کارگری تخصصی کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به زمزمه هایی مبنی بر جداکردن درمان از تامین اجتماعی یادآورشد: همه کارگران عضو بیمه تامین اجتماعی هستند و از نمایندگان خود در مجلس باید بخواهیم تا از ورود این طرح در صحن علنی مجلس جلوگیری بعمل آورند.


نظرات شما عزیزان:

v
ساعت12:42---13 بهمن 1393
به کارت ادامه بده موفق باشی

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط مسلم مکاری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 3190
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1